بیشتر خانمها هر ماه در دوره قاعدگی آکنه را تجربه می کنند. این نوعی جوش ها بخصوص سرسخت است که می تواند به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شود. به طور کلی حدود 2 هفته قبل از پریود، بدن شما هورمون های پروژسترون و استروژن را افزایش می دهد تا رحم را برای بارداری آماده کند. در این مدت، افزایش تولید پروستاگلاندین ها یا مواد هورمونی مانند تولید شده توسط آستر رحم وجود دارد که باعث انقباض و آرامش رحم می شود. بنابراین، چنین برآمدگی ها یا آکنه های دوره ای به دلیل نوسانات هورمون ها اتفاق می افتد. اگرچه، بسیاری از خانم ها دچار آکنه های دوره ای می شوند، اما خبر خوب این است که چندین روش برای خلاص شدن از شر و جلوگیری از آنها در دوران قاعدگی وجود دارد. در زیر بخوانید و در مورد چگونگی خلاص شدن از آکنه های دوره ای را بدانید.

12 راه برای رهایی از آکنه های پریود

برای خلاص شدن از آکنه های پریود ، چرخه خود را خوب بشناسید:

دانستن چرخه پریود به شما در مراقبت از پوست قبل از شروع جوش کمک می کند. یک هفته قبل از دوره قاعدگی، افزایش سطح پروژسترون وجود خواهد داشت و این باعث تحریک تولید سبوم می شود. سبوم که از منافذ پوست بیرون می آید، آن را مسدود می کند و این منافذ چرب باعث جوش یا آکنه دوره ای می شود. علاوه بر این، در این مدت نیز افزایش جزئی در سطح تستوسترون وجود دارد، که همچنین به تولید سبوم و آکنه دوره ای کمک می کند.
آنچه شما می توانید انجام دهید این است که به طور منظم پوست خود را تمیز نگه دارید و همچنین از یک تونر، پن یا شستشوی صورت استفاده کنید. که منافذ پوست تمیز و به این ترتیب در کاهش آکنه های شایع کمک می کند.

قرص های ضد بارداری را برای درمان جوش قاعدگی امتحان کنید:

قرص های ضد بارداری با مسدود کردن افزایش طبیعی استروژن و پروژسترون که 1 یا 2 هفته قبل از قاعدگی رخ می دهد، در کاهش سرعت تولید چربی پوست کمک می کند. این می تواند جوش های ناگهانی ناشی از این نوسان نامنظم را از بین ببرد. لازم به ذکر است که دانستن اینکه از آنجا که هر زن متفاوت است بسیار حائز اهمیت است. قرص های ضد بارداری ممکن است برای کاهش آکنه های دوره ای برای بعضی از افراد مناسب اما برای سایرین مفید نباشد.

پوست خود را به آرامی با پاک کننده بشویید:

برای خلاص شدن از شر آکنه های پریود ، لازم است هر روز صبح و هر شب با استفاده از یک پاک کننده ملایم، پوست خود را بشویید. مطمئن شوید که برای شستن صورت یا شستشوی بیش از 2 بار در روز از یک محصول لایه بردار شدید استفاده نمی کنید. در غیر این صورت می تواند دوره آکنه شما را بدتر کند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند استفاده از محصولات آرایشی غیر کامدوژن توصیه می کند، آنها منافذ پوست را مسدود نخواهند کرد و عاری از روغن هستند.

با تمیز کردن تلفن های همراه خود از آکنه های پریود خلاص شوید:

مردم نمی دانند که چه تعداد میکروب و باکتری روی صفحه های تلفن های همراه خود زندگی می کنند و این باعث می شود هنگام مکالمه با تلفن، شکافی روی گونه ها و خط فک ایجاد شود. بنابراین ، همیشه تمیز کردن صفحه تلفن های همراه خود هنگام استفاده از آن ضروری است.

از لمس صورت خودداری کنید:

بیشتر زنان عادت دارند بیشتر صورت خود را لمس کنند. با این کار، بدون حتی توجه شما، خاک و باکتری ها را از روی دستان خود به پوست می کشانید که می تواند باعث ایجاد جوش ها شود. بنابراین ، انگشتان دست خود را از صورت خود دور نگه دارید، و یا دست های خود را قبل از لمس کردن صورت، بشویید.

استفاده از کرم های رتینول می تواند به خلاص شدن از شر آکنه کمک کند:

برای خلاص شدن از آکنه های پریود می توانید از کرم های رتینول استفاده کنید. البته این داروها برای اکنه های شدید استفاده می شود.

خوردن مقدار زیادی از سبزیجات می تواند کمک کند:

یک راه دیگر برای خلاص شدن از شر آکنه های دوره ای ، خوردن سبزیجات بیشتر است. سبزیجات نه تنها به سالم ماندن شما کمک می کند بلکه در جلوگیری از آکنه دوره ای نیز کمک می کند.

مکمل های غذایی مصرف کنید:

همچنین باید به طور مرتب مکمل های غذایی مصرف کنید تا از آکنه های قاعدگی جلوگیری کنید. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اظهار داشت: روی معدنی می تواند آکنه ها را کاهش دهد، در حالی که اسید آمینه L-carnitine می تواند عوارض جانبی که گاهی با داروهای آکنه رتینوئید رخ می دهد را بهبود بخشد. هنگامی که این مکمل ها را در دوزهایی که توسط پزشک توصیه می شود، مصرف می کنید، می توانید با پاک کردن دوره آکنه در طول چرخه قاعدگی، ظاهر کلی پوست خود را بهبود بخشید.

دوش بعد از تمرین:

بلافاصله پس از اتمام تمرین خود، دوش بگیرید. اگر اینگونه نباشد، باعث ایجاد عرق می شود، باکتری ها و روغنهایی که در طی تمرین تولید می شوند می توانند مخلوط شوند تا آکنه های دوره ای واقعاً سریع شعله ور شوند. نواحی مستعد نه تنها صورت شما بلکه سینه و پشت شما نیز شامل می شود.

داروهای گیاهی برای خلاص شدن از شر آکنه دوره ای:

گیاهان منابع فوق العاده ای هستند که به خلاص شدن از شر آکنه های دوره ای کمک می کنند. در آنها داروهای ضد میکروبی هستند که یا در سطح پوست شما یا در داخل بدن شما عمل می کند. برای خلاص شدن از آکنه های دوره ای می توانید خمیر یک گیاه موثر تهیه کرده و مستقیماً آن را روی پوست خود بمالید. اکنون، از چه گیاهی در واقع می توانید استفاده کنید؟ اکیناسه ، کامفری و یونجه سه گیاه مفید هستند که می توانید از آن شروع کنید. فقط کافی است 1/4 قاشق چایخوری از هر یک از آنها را با هم مخلوط کرده و سپس آب به آن اضافه کنید تا خمیری ایجاد شود که روی پوست بمالد و قبل از شستشو چند ساعت روی آن بماند.

نتیجه:
به طور خلاصه می توان گفت که آکنه های دوره ای به دلیل افزایش هورمون ها ایجاد می شود و جلوگیری از آن به طور کامل دشوار خواهد بود. با این وجود، با کمک برخی از مراحل ساده، می توانید پوست خود را نسبتاً تمیز و شفاف نگه دارید و هنگام زمان چرخه قاعدگی از آکنه پریود خلاص شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *