ریزش مو می تواند یکی از مهمترین نگرانی های شما باشد زیرا ممکن است به طور چشمگیری ظاهر و شخصیت کلی شما را تحت تأثیر قرار دهد. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ریزش مو شود ، بنابراین روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد. اگر فردی از ریزش مو رنج می برید و به دنبال درمان یا داروهای رشد مجدد مو هستید، مطمئناً حتماً در مورد داروی ماینوکسیدیل شناخته شده برای رشد مجدد مو شنیده اید. در این مقاله نگاهی دقیق تر به Minoxidil خواهیم انداخت و خواهیم دانست که آیا این در واقع می تواند دوباره رشد مو را انجام دهد یا نه.

بررسی اجمالی در مورد ماینوکسیدیل:

داروهایی برای ریزش مو وجود دارد که می تواند به کاهش نازک شدن مو کمک کند و باعث افزایش رشد موهای جدید و بزرگ شدن موهای موجود می شود. این داروها وقتی به طور مرتب و بدون نقص مصرف می شوند، به طور مؤثر کار می کنند. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، پوشش مو روی پوست سر با برخی از داروها بهبود می یابد.

بررسی اجمالی در مورد ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای ترمیم مو استفاده می شود و می تواند به درمان ریزش مو کمک کند. این مورد با نامهای تجاری مختلفی از جمله Amexidil ، Avogain ، Mintop ، Rogaine و غیره به بازار عرضه می شود. ماینوکسیدیل بدون نسخه در دسترس است.
ماینوکسیدیل در واقع یک داروی ضد عفونی کننده عروق ضد فشار خون است که در درمان آلوپسی آدروژنیک موثر است. هنوز مشخص نیست که چگونه محلول مینوکسیدیل رشد مو را تحریک می کند. اما مشخص شده است که به بهبود عملکرد فولیکول مو کمک می کند و این به تحریک رشد مو کمک می کند.

آیا ماینوکسیدیل می تواند باعث رشد مو شود؟

آیا ماینوکسیدیل می تواند موها را مجدداً رشد دهد؟ این باید یکی از واضح ترین سوالاتی باشد که در ذهن شما ایجاد می شود. اگر از ریزش مو رنج می برید و نگران درمان مطلق آن از طریق دارو هستید.
پاسخ بله است، ماینوکسیدیل در ترمیم مو کمک می کند. بنابراین، بگذارید بررسی کنیم که چگونه ماینوکسیدیل در بهبود رشد مو کار می کند یا اصلاً آیا موهایشان دوباره رشد می کند!

مکانیسم عملکرد ماینوکسیدیل:

ما خیلی مطمئن نیستیم که دقیقاً چگونه ماینوکسیدیل در رشد مو کمک می کند. اما مکانیسمی مشخص وجود دارد که با استفاده از آن می توانید موهای جدید را رشد دهد.
ماینوکسیدیل یک کانال بازکننده پتاسیم است که باعث افزایش بیش از حد غشاهای سلولی می شود. اعتقاد بر این است که ماینوکسیدیل رگ های خونی را گسترده تر کرده و کانال های پتاسیم را باز می کند و از این طریق اکسیژن، خون و مواد مغذی بیشتری را برای رسیدن به فولیکول های مو تحریک می کند. این ممکن است در ریختن فولیکول های مو در مرحله تلوژن آنها باشد که در موهای ضخیم تر در یک مرحله آناژن جدید جایگزین می شوند.
اگرچه شناخته شده است که ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو مؤثر است و به رشد مجدد مو کمک می کند، اما در صورت وجود قسمت زیادی از ریزش مو در پوست سر، کمتر موثر است. همچنین مشخص است که این ماده تنها در صورت ریزش موی مرکزی یا vertex مفید است.

مینوکسیدیل در جوان سازی مو چقدر موثر است؟

مینوکسیدیل در درمان ریزش مو و همچنین در رشد مجدد مو مؤثر است. در حقیقت ، FDA داروی معالجه طاسی در مردان را تصویب کرده است. مینوکسیدیل با نام تجاری “Rogaine” برای داشتن طاسی در بیماران دارای رشد موهای متوسط ​​و متراکم روی تاج سر مفید است. اگرچه برای همه مؤثر نیست ، در یک مطالعه مشخص شد که حدود 39٪ از مردان مبتلا به طاسی، ماینوکسیدیل موثر بود.

چگونه می توان از ماینوکسیدیل برای رشد مو استفاده کرد؟

– قبل از استفاده از محلول مینوکسیدیل، پوست سر خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و بگذارید مو و پوست سر شما خشک شود.
– پس از خشک شدن مو و پوست سر، محلول ماینوکسیدیل را بمالید و بگذارید حداقل 4 ساعت قبل از شستشو روی پوست سر بماند.
– اطمینان حاصل کنید که بلافاصله پس از استفاده از ماینوکسیدیل دستان خود را شسته اید.
– شما می توانید از ماینوکسیدیل در پوست سر خود دو بار در روز یا حتی بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
– دستورالعمل دقیق دوز زدن را بر روی برچسب داروی ماینوکسیدیل بررسی کنید یا با پزشک خود درمورد همین موارد مشورت کنید.
– توجه داشته باشید که انواع مختلفی از کاربردهای ماینوکسیدیل مانند قطره چکان، فوم ، اسپری و غیره وجود دارد.

مواردی که قبل از استفاده از مینوکسیدیل برای رشد مو باید توجه داشته باشید:

– اگر به هر ماده موجود در محلول مینوکسیدیل حساسیت دارید، از محلول مینوکسیدیل استفاده نکنید.
– توجه داشته باشید که برخی از شرایط پزشکی هنگام استفاده ممکن است با محلول ماینوکسیدیل تداخل داشته باشد. بنابراین بهتر است در صورت بروز مشکلات پزشکی به پزشک خود بگویید.
– زنان باردار یا شخصی که قصد بارداری دارد و زنان شیرده باید قبل از استفاده از ماینوکسیدیل به پزشکان خود اطلاع دهند
– زنان با مشکلات قلبی یا فشار خون باید قبل از استفاده از محلول ماینوکسیدیل با پزشک مشورت کنند.
– به طور مشابه اگر دارویی، داروی گیاهی یا مکمل رژیم غذایی مصرف می کنید، قبل از استفاده از ماینوکسیدیل باید با پزشک خود مشورت کنید.
– همچنین مطمئن شوید که در مورد زمان شروع، متوقف کردن یا تغییر میزان مصرف ماینوکسیدیل به درستی با پزشک معالج خود صحبت کردید.
– آگاه باشید که ماینوکسیدیل ممکن است باعث سرگیجه شود و در صورت مصرف الکل یا برخی داروهای دیگر، ممکن است این بدتر شود.
– اگر حتی بعد از 3-4 ماه استفاده از محلول مینوکسیدیل بهبودی پیدا نکردید ، با پزشک خود مشورت کنید
– کودکان نباید از محلول مینوکسیدیل استفاده کنند.

اثرات جانبی استفاده از ماینوکسیدیل برای رشد مو:

– سوزش چشم، خارش یا قرمزی در ناحیه تحت درمان که محلول ماینوکسیدیل در آن استفاده شده است می تواند یکی از عوارض جانبی باشد.
– ممکن است در بعضی از افراد با استفاده از ماینوکسیدیل رشد موهای ناخواسته در قسمت دیگری از بدن مشاهده شود.
– سرگیجه، غش، درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع، متورم شدن دست ها یا پاهای متورم، افزایش ناگهانی وزن و غیره می تواند برخی از عوارض جانبی باشد.
– در صورت مشاهده عوارض جانبی بعد از مصرف ماینوکسیدیل حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.
– اگر ماینوکسیدیل رو مدت طولانی بزنید باید از لحاظ سمی بودن بعد یک سری ازمایشاتی را انجام بدید که پزشکتان بنویسد.
– معمولا بعد قطع مصرف بعد یک مدت موهای رشد کرده دوباره ریزش می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *