از نظر پزشکی جوش یا آبسه پوست یک عفونت حاد فولیکول مو در پوست است. آنها جوش های بزرگ و سخت قرمز، سفید و زرد هستند که در مرکز آنها از چرک پر شده است.
دردناک و حساس به لمس ، جوش با تجمع چرک افزایش می یابد. آنها از باکتری های استافیلوکوک و عوامل مانند ایمنی ضعیف، فولیکول مو آسیب دیده ، انسداد غدد عرق ، بهداشت ضعیف ، مواد شیمیایی سخت و بیماری های مزمن مانند دیابت متولد می شوند.

در حالی که اکثر جوش ها را می توان در خانه درمان کرد، اما باید به دقت از آنها مراقبت کرد، بنابراین درد و تورم بدتر نمی شود. اگرچه طیف گسترده ای از داروهای بدون نسخه وجود دارد که ادعا می کند به بهبود سریع جوش کمک می کند، اما ممکن است برای بسیاری از افراد وضعیت را بدتر کند. بنابراین، همیشه بهترین کار این است که طبیعی عمل کنید و برخی از داروهای خانگی را امتحان کنید تا سریع و آسان از شر جوش خلاص شوید.

با این حال ، در مورد جوش های سرسختی که در عرض دو هفته بهبود نمی یابند یا بسیار دردناک هستند ، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

در اینجا چند درمان خانگی سریع و آسان آورده شده است که به شما کمک می کند سریع از شر جوش خلاص شوید.

روش 1: کمپرس گرم

چیزهایی که شما نیاز دارید:

– آب گرم
– نمک 1 قاشق چایخوری
– پارچه نخی

مرحله انجام : آب و نمک را در یک کاسه بریزید. آب گرم گردش خون را بهبود می بخشد و با فعال شدن گلبول های سفید در بدن روند بهبود جوش ها را تسریع می کند. با رساندن چرک به سطح نرم شده و جوش را می ترکاند. یک پارچه نخی را در مایع خیس کنید و آب اضافی آن را خارج کنید. پارچه را روی جوش بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.
این کار را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید. برای بهترین نتیجه ، هر بار از یک پارچه تازه استفاده کنید. در نهایت ، متوجه خواهید شد که جوش فوران می کند و چرک به بیرون جاری می شود.

روش دوم: زردچوبه

چیزهایی که شما نیاز دارید:
– پودر زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
– آب
– بانداژ یا گاز

مرحله انجام: زردچوبه و آب را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که روند بهبود جوش را تسریع می کند. زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به تسکین درد و بیرون آوردن چرک از جوش کمک می کند. آن را روی جوش بمالید و با بانداژ بپوشانید و حدود 30 دقیقه بماند سپس بشورید. این کار را 2 یا 3 بار در روز تکرار کنید.

روش سوم: جوش شیرین

چیزهایی که شما نیاز دارید:

– جوش شیرین 2 قاشق غذاخوری
– اب

مرحله انجام: یک خمیر جوش شیرین درست کنید. جوش شیرین به از بین بردن عفونت در زمان جوش کمک می کند و باعث بهبود سریع می شود. آن را روی جوش بمالید

نکات تکمیلی:

– مرتباً دست های خود را با صابون ضد باکتری بشویید. همیشه یک ضدعفونی کننده دست همراه خود داشته باشید.
– از به اشتراک گذاشتن لباس، حوله و ملافه خودداری کنید.
– به طور مرتب پوست خود را با اسکراب لایه برداری کنید تا مجاری عرق پاکسازی شود.
– هرگز جوش را فشار ندهید یا آنرا لمس نکنید ، زیرا می تواند عفونی شود و عفونت را به مناطق اطراف منتقل کند ، بنابراین مشکل را بدتر می کند.
– همیشه بریدگی ها و زخم ها را بلافاصله تمیز کرده و برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از عفونت بیشتر بپوشانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *