جوش های بزرگ ممکن است دردناک و طولانی مدت باشند. آنها برخی از سخت ترین انواع جوش ها هستند که می توان از بین برد. اکثر انواع جوشها هنگامی ایجاد می شوند که سلولهای مرده پوست، روغنها یا باکتریها منافذی را مسدود کنند. جوش های سفت مانند گره ها یا کیست ها اغلب عمیق تر و ملتهب هستند.

در این مقاله، ما در مورد نحوه درمان و جلوگیری از جوش های بزرگ صحبت می کنیم. همچنین انواع مختلفی از جوش ها و دلایل آنها را بررسی می کنیم.

پاک کننده ها و کرم های مرطوب کننده ممکن است به درمان جوش های سخت کمک کنند. از بین بردن جوش های سخت ممکن است دشوارتر از انواع دیگر باشد، زیرا بزرگتر و عمیق تر هستند. آنها اغلب جوش های کور هستند ، به این معنی که سر ندارند.

بسته به شدت جوش، فرد ممکن است بتواند آن را در خانه درمان کند. گاهی اوقات یک جوش به درمان پزشکی نیاز دارد.

برای درمان جوش بزرگ در خانه، فرد می تواند از روش های زیر استفاده کند:

کرم و پماد. آکادمی پوست آمریکا ، کرم های بدون نسخه را که حاوی بنزوئیل پراکسید ، سالیسیلیک اسید و گوگرد هستند ، توصیه می کند.
کمپرس گرم. کمپرس گرم می تواند جوش را نرم کرده و به چرک اجازه دهد به سطح آب بیاید. همچنین می تواند به یک جوش بدون سر کمک کند تا سرش بیاید.
بسته های یخ. استفاده از کیسه یخ روش خوبی برای کاهش التهاب و درد است. یخ ممکن است به خصوص برای جوش های سخت مانند گره ها و کیست ها م موثر باشد.
شوینده و پاک کننده. مقداری مطالعات منبع مورد اعتماد یافته اند که پاک کننده های غیر صابون در درمان آکنه بهتر از صابون سنتی هستند.

پیشنهاد: برای مشاهده پن ضدجوش لیلاک اینجا کلیک نمایید

روغن درخت چای. مطالعه از سال 2007 نشان می دهد که، در مقایسه با دارونما ، روغن درخت چای 3.5 برابر کاهش تعداد ضایعات آکنه و 5.75 برابر در کاهش میزان شیوع موثرتر موثرتر بود.

پیشنهاد: برای مشاهده محلول حاوی روغن درخت چای اینجا کلیک نمایید.

برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است ارتباطی بین سلامت دستگاه گوارش (دستگاه گوارش) ، آکنه و افسردگی یا اضطراب وجود داشته باشد. محققان پیشنهاد می کنند که مصرف پروبیوتیک ها می تواند کمک کند.

از فشردن جوش در خانه باید خودداری کنید، به خصوص وقتی که آن جوش های سخت و عمیق باشد. تلاش برای انجام این کار می تواند:

– جوش بزرگتر می شود.
– افزایش التهاب
– چرک و باکتری ها را به عمق منافذ فشار می دهید.
– خطر ابتلا را افزایش می دهد
– منجر به زخم
اگر جوش بزرگ باعث پریشانی شود، پزشک می تواند آن را با خیال راحت و موثر برطرف کند. آنها ممکن است قادر به تخلیه آن باشند ، یا برای جوش های عمیق تر ، ممکن است از تزریق کورتون استفاده کنند.

جلوگیری از ایجاد جوش های بزرگ

شستن منظم پوست با محصولات ملایم ممکن است کمک کند. آکنه معمولاً به دلیل تولید چربی های اضافی پوست ایجاد می شود و مستقیماً به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد نمی شود. با این حال ، تمیز نگه داشتن پوست و مو می تواند شیوع را کاهش داده و از بروز انواع جوش ها جلوگیری کند.

شستشوی منظم. از یک پاک کننده ملایم برای باز نگه داشتن منافذ پوست، جلوگیری از تجمع سلول های مرده پوست و جلوگیری از باکتری استفاده کنید.
مرتباً موها را بشویید. شستشوی منظم به ویژه اگر موها به طور طبیعی چرب باشند بسیار مهم است. دور نگه داشتن مو از پوست صورت می تواند به کاهش دفعات و شدت جوش ها کمک کند.
از دست زدن به صورت خودداری کنید. لمس مکرر می تواند باعث پخش شدن خاک یا روغن شده و باعث شعله ور شدن آن شود.
محصولات را با دقت انتخاب کنید. همیشه برچسب های آرایش و محصولات صورت را بخوانید و مارک های ملایم و بدون روغن را انتخاب کنید. این موارد را گاهی غیر دارویی می نامند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *