بهترین روش درمان جوش و آکنه چیست؟ بیشتر نوجوانان صورت پر از جوش دارند که متاسفانه باعث کاهش اعتماد بنفس و کاهش زیبایی ظاهری صورت می شود. که متاسفانه خیلی از پزشکان قرص راکوتان را تجویز می کنند که بشدت اسیب زننده به کل بدن هست. چه پوست باشه چه سایر اندام های بدن اسیب جدی می زند.

برای از بین بردن جوش چند راهکار خانگی هست:

آب بنوشید

باید در طول روز 3 لیتر و قبل از خواب یک لیوان بزرگ اب بنوشیم. اگر پوست شما از داخل به داخل بدن رطوبت داشته باشد، تولید چربی اضافی مسدود شده و متعاقب آن منافذ پوست شما را آلوده کرده و لک ایجاد می کند. در آغاز، هر 30 دقیقه نیم استکان اب میل کنید.

استفاده از محصولات تحریک کننده پوست را متوقف کنید

هرچیزی که باعث تحریک به جوش زدن می شوید را ترک کنید. بیشتر محصولاتی که حساسیت می اورند آنها حاوی اسید سالیسیلیک یا سایر محصولات طراحی شده برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده انسداد در منافذ پوست هستند که باعث خشک شدن پوست می شود. برای افرادی که دارای پوست خشک – بسیار خشک یا بسیار چرب – هستند این باعث بدتر شدن پوست شما می شود. این امر منجر به تولید بیش از حد روغن برای جبران خشکی پوست می شود.
یک مرطوب کننده و پاک کننده غیر جوش زا پیدا کنید. از آنها استفاده کنید – غیرکودوژنیک ب این معنی است که این محصول منافذ پوست شما را مسدود نمی کند در حالی که روی پوست شما است.

پیشنهاد: برای مشاهده کرم مرطوب کننده ضدجوش فریش فروت اینجا کلیک نمایید

هرگز صورت خود را لمس نکنید

به طور جدی ، پس از تمیز کردن پوست ، هرگز آن را لمس نکنید. دستان شما معمولاً کاملاً کثیف هستند و فقط باعث ایجاد آلودگی ها / روغن های بیشتری می شوند که منافذ پوست شما را مسدود می کند.

رژیم خود را تغییر دهید

نظریه ها بسیار متفاوت است ، اما من دریافتم که یک رژیم غذایی با بار گلیسمی پایین پوست من را بسیار بهتر کرده است. من تقریباً به طور کامل پاپ و شیرینی را قطع کرده و گوشت قرمز و کربوهیدرات های پیچیده را بسیار کاهش داده ام. سخت است ، اما اگر پوست شما به اندازه کافی بد باشد ، تغییر ایجاد می کند. در اینجا مواد زیادی وجود دارد که رژیم کم بار گلیسمی را به پوست خوب مرتبط می کند.
برخی از افراد می گویند که محصولات لبنی، ​​پوست آنها را تحریک می کند، اما من درست ندیده ام. هر کدام از این افراد متفاوت است، بنابراین هر نوع غذا را به طور سیستماتیک معرفی و بیرون بیاورید تا بتوانید بفهمید چه چیزی باعث جوش زدن شما می شود.
افزایش مصرف روغن های سالم برای قلب مانند روغن زیتون و ماهی های روغنی همچنین به کاهش جوش کمک می کند.

پاکسازی صورت با کلم برای زیبا، نرم و بدون آکنه شدن پوست کمک می کند. کلم پاک کننده طبیعی است. این بزرگترین منبع ویتامین A ، ویتامین K ، ویتامین E است که رنگ پوست را بهبود می بخشد و پوستی بی عیب و نقص به شما می دهد. همچنین منبع گوگردی دارد که از بروز آکنه در پوست شما جلوگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت با کلم:

– 1/2 فنجان برگ کلم خرد شده.
– 1 قاشق چایخوری پودر قهوه
– 4-5 قطره روغن ضروری برگ نعناع

مواد و روش ها:

1/2 فنجان برگ کلم خرد شده را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و فیلتر کرده و خنک کنید
1 قاشق چای خوری قهوه را در یک کاسه تمیز بریزید و 1 قاشق چایخوری آب کلم و 4-5 قطره روغن ضروری برگ نعناع اضافه کنید.
اکنون ماسک صورت کلم شما آماده است
این ماسک صورت را روی صورت تمیز خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود
سپس آن را با آب تمیز و تمیز بشویید.
توجه: همیشه ماسک صورت خود را در صورت تمیز استفاده کنید. قبل از استفاده از ماسک، بهتر است صورت خود را بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *