وقتی چربی پوست زیاد می شود، لایه های شاخی روی پوست جمع شده و در واقع فولیکول پوست بسته می شود و باعث ایجاد جوش می شود. وقتی در بدن انسولین بیشتر تولید می شود غدد چربی روی پوست زیاد ترشح کرده و باعث جوش می شود.

کدام غذاها باعث ایجاد جوش می شود؟

کربوهیدرات ها و شکر

افرادی که جوش زیاد می زنند معمولا غذاها با کربوهیدرات بالا و مواد قندی زیاد مصرف می کنند. این افراد نسبت به سایر افراد 30 درصد بیشتر پوستشان جوش می زند. این قند ها در جریان خون بوده و باعث ایجاد آکنه می شود.

نان ها

نان به خودی خود مضر نیست ولی مشکل اصلی گلوتن است چون گلوتن برای روده مضر بوده و همین باعث تحریک پوست برای آکنه می شود. تحقیقات نشان داده گلوتن عامل اصلی برای پسوریازیس و درماتیت و حساسیت پوستی است. این وضعیت بیماری سلیاک پوست نامیده می شود.

شیرینیجات

مقصر دیگری که باید بگیم شیرینیجات است. مواد غذایی که باعث بیشتر شدن انسولین در بدن می شود معمولا باعث ایجاد جوش می شود. البته این فقط در رولت و شیرینی های خامه ایی نیست! بلکه شامل ماکارونی، آرد سفید و سایر مواد غذایی که شاخص قند خون را بالا می برند نیز می شود.

لبنیات

براساس تحقیقات انجام گرفته کسایی که مرتب از شیر گاو استفاده می کنند بیشتر مستعد جوش هستند. شیرگاو حاوی اسید آمینه است که انسولین را در بدن زیاد می کند. شیر همچنین حاوی قند بوده که منجر به افزایش سطح انسولین در بدن و در نتیجه تشدید آکنه خواهد شد.

فست فود

جوش رابطه مستقیمی با غذاهای چرب و پرکالری دارد. غذاهای حاوی همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه و… می شوند. براساس تحقیقاتی افرادی که غذاهای آماده مصرف می کنند بیشتر در معرض جوش زدن هستند.

سیب زمینی سرخ شده

کمتر کسی هست که سیب زمینی سرخ شده دوست نداشته باشد ولی سرخ شدن سیبزمینی باعث می شود که روغن بیشتری برای خود جذب کرده و همین که حاوی کربوهیدرات بالایی هست انسولین پوست را سریع افزایش داده و باعث ایجاد جوش شود.

غذاهای ادویه دار

طبق مطالعات انجام شده مصرف غذاهای ادویه دار سبب ایجاد آکنه و همچنین تشدید آن می شود. برای پیشگیری از بروز آکنه بهتر است تا حد ممکن مصرف این غذاها را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *