جای جوش یا همان گودی جای جوش که بصورت گودی و حفره ایجاد می شود معمولا باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. انواع روش ها وجود دارد که باعث درمان چنین فرو رفتگی جوش می شود. یکی از متداولترین روش ها استفاده از اب مرکبات است. لیموترش یکی از مرکبات رایج در درمان جای جوش هست که در زیر نحوه استفاده از این توضیح داده می شود.

ویتامین سی موجود در لیمو به بازسازی کلاژن کمک می کند. هنگامی که از آب لیمو بر روی زخم های آکنه خود استفاده می کنید، لکه ها روز به روز بهتر می شوند. آب لیمو یک ماده عالی برای روشن کنندگی پوست است. این اسید موجود در آب لیمو است که به روشن شدن پوست و کمتر دیده شدن جای جوش کمک می کند. در حقیقت می تواند کک و مک را از بین ببرد و جای زخم های تیره را سریعتر روشن کند. نه تنها جای زخم است، بلکه اگر جوش های متورم دارید، آب لیمو نیز می تواند باعث کاهش قرمزی آن شود. و احتمالاً آسان ترین ماده موجود در یخچال شماست.

پیشنهاد: برای مشاهده کرم ضدجوش حاوی لیمو اینجا کلیک نمایید

بنابراین، شما فقط باید آن را از آنجا تهیه کنید و مقداری از آب تازه آن را فشرده کنید تا هر روز روی زخم آکنه خود بمالید! با این حال، فقط پس از استفاده از آب لیمو به پوست خود، زیر آفتاب قدم نزنید. این باعث حساسیت پوست شما در برابر اشعه خورشید می شود. حتی ساعت ها بعد از بیرون آمدن از خانه، فراموش نکنید که برای محافظت از پوست خود ضد آفتاب بزنید.

پیشنهاد: برای مشاهده انواع ضدافتاب ها اینجا کلیک نمایید

نحوه استفاده از آب لیمو برای جای زخم های آکنه

یک لیمو تازه بردارید و آب آن را بگیرید. این آب را با نوک انگشتان یا پنبه مستقیماً روی جای زخم خود بمالید، ده دقیقه بگذارید و سپس با آب بشویید. این کار را یک بار در روز و به مدت دو تا سه هفته انجام دهید و در طی آن می توانید بطور قابل توجهی کاهش یابد. در صورت تمایل می توانید عسل را با آب لیموترش مخلوط کنید تا در کاهش جای آکنه موثرتر باشد. اگر پوست شما بسیار حساس است ، با مخلوط کردن مقداری گلاب ، آب لیمو را احتیاط کنید و سپس روی زخم های خود بگذارید.

حتی می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو را با دو قاشق چای خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید و سپس این ماده را روی جوش های آکنه خود بمالید. ویتامین E نرم کننده بسیار خوبی با مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از بافت پوست شما محافظت و حتی بهبود می بخشد.

پیشنهاد: برای مشاهده ژل اسکار جای جوش هالیوود اینجا کلیک نمایید

ماسک لیمو درست کنید تا جای زخم های جوش برطرف شود

شما نیاز خواهید داشت:

آب لیمو – 1 قاشق غذاخوری
عسل – 1 قاشق غذاخوری
روغن بادام – 1 قاشق غذاخوری
شیر – 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه:

همه آنها را مخلوط کرده و هر روز یکبار به مدت حدود 7-10 روز روی زخمها قرار دهید. تفاوت را خواهید دید.
پس از استفاده از آب لیمو ، هرگز پا در زیر آفتاب قرار ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *