جای تعجب نیست که یک رژیم غذایی سالم روی تمام اندام ها از جمله پوست شما تأثیر مثبت داشته باشد. اما وقتی صحبت از نقش رژیم در آکنه می شود، جمله قدیمی “شما همان چیزی هستید که می خورید” به ویژه صادق است. استاد کلینیک پوست و مو در مرکز پزشکی Mount Sinai توضیح می دهد: در دهه گذشته تحقیقات علمی بسیار قانع کننده ای وجود داشته است که ارتباط بین آنچه شما می خورید و نحوه رفتار پوست شما وجود دارد، تأیید شده است.
تغییر رژیم غذایی به تنهایی پوست شما را پاکسازی نمی کند، رژیم غذایی جزء اصلی برنامه درمانی آکنه است، به ویژه اگر موارد موضعی به تنهایی این کار را انجام نمی دهند. فقط صبور باشید: تأثیر هرگونه تغییر در رژیم غذایی شما روی پوست شما یک تا سه ماه طول می کشد. غذاهایی که معمولا باعث جوش می شود در زیر معرفی میشود:

میوه خشک شده باعث جوش می شود

میوه برابر سلامت عمومی بدن هست امان نه میوه خشک. میوه خشک کربوهیدرات تصفیه شده است که از نظر شاخص قند خون زیاد است. این امر باعث افزایش شدید قند خون و افزایش سطح انسولین می شود در نتیجه این منجر به افزایش هورمون هایی می شود که می توانند تولید چربی پوست را افزایش داده و باعث جوش شوند. هر نوع نان سفید، ماکارونی، کراکر یا غلات، همگی در همان گروه غذایی که باعث آکنه می شود قرار می گیرند و تأثیرات مشابهی روی پوست شما خواهند گذاشت.

شیر باعث جوش می شود

تحقیقات مالزی نشان داد که کسانی که مرتباً شیر مصرف می کنند، چهار برابر بیشتر در معرض جوش زدن هستند. دلیل دقیق آن هنوز مشخص نیست، اگرچه ممکن است مربوط به پروتئین های مختلف موجود در شیر باشد.
مطالعات قبلی نشان می دهد که ممکن است هورمون های لبنیات مقصر باشند، اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که پروتئین های شیر، آب پنیر و کازئین نیز مقصر هستند. روند دقیق هنوز ناشناخته است، اما تصور بر این است که وقتی آنها به گیرنده های دستگاه گوارش متصل می شوند، به مولکول های خاصی سیگنال می دهند که باعث جوش می شوند. جایگزین های شیر غیر لبنی مانند برنج، بادام یا نارگیل را انتخاب کنید.

پودر پروتئین آب پنیر جوش زا است

از نظر این نکته در مورد شیر بدون چربی، این ماده غذایی که باعث آکنه می شود، مخصوصاً مشکل ساز است زیرا به صورت خالص و غلیظ است. پودرهای پروتئین وگان یا نخود گزینه مناسبی برای اسموتی بعد از تمرین شما هستند.

نوشیدنی الکلی باعث جوش می شود

مارگاریتاها ، موژیتوس ها و سایر نوشیدنی های مخلوط، با قند پر شده است، و الکل یک مدر است که می تواند باعث کمبود آب پوست شود. وقتی پوست خشک است، نمی تواند به درستی لایه برداری کند و منافذ بسته می شود در این حالت باعث جوش می شود.

پیشنهاد :  برای درمان منافذ بسته اینجا کلیک نمایید

چربی های ترانس باعث جوش می شود

این چربی های خوب برای شما معمولاً از روغن گیاهی تا حدی هیدروژنه تشکیل می شود، یک ماده مشترک در بسیاری از غذاهای فرآوری شده اعم از کوکی ها گرفته تا چیپس تا کیک است. حتماً مواد لازم را روی هر بسته بندی شده بررسی کنید تا از چربیهای ترانس خودداری کنید. دقیقاً مانند آنها می توانند منجر به گرفتگی عروق قلب شوند، چربی های ترانس باعث انسداد رگ های خونی ریز در پوست نیز می شوند. لازم به ذکر است که آنها التهاب را تحریک می کنند و این باعث تشدید شعله های آکنه می شود.

میگو باعث جوش می شود

به طور خاص، غذاهای ایجاد آکنه شامل میگو و خرچنگ، ​​که هر دو از نظر ید زیاد هستند در حالی که ماده معدنی ضروری برای سلامتی و پوست مفید دارند ولی می تواند باعث ایجاد جوش شوند.

شیر کاکائو باعث جوش می شود

شیر کاکائو باعث بروز جوش های آکنه می شود، دارای برخی از رایج ترین محرک ها است. قند تصفیه شده، لبنیات و اغلب چربی های ترانس.

سوشی باعث جوش می شود

همه سوشی ها پتانسیل ایجاد آکنه را ندارند، اما برخی از مشکلات جدی در پوست وجود دارند که اگر عاشق سوشی هستید، باید مراقب آن باشید. برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی است، در حالی که گوشت خرچنگ تقلید حاوی گلوتن (همانند سس سویا) است، یک مقصر متداول التهاب است که می تواند باعث وخیم تر شدن جوش شود.

آب میوه باعث جوش می شود

آب میوه، حتی نوع فشرده شده تازه ای که فکر می کنید برای پوست شما مفید است، می تواند یک محرک بزرگ ایجاد جوش باشد. آب میوه، به ویژه اگر بیشتر میوه باشد، قند زیاد و فاقد فیبر است. به خودی خود نوشیدنی باعث ایجاد سنبله در قند خون شما می شود که منجر به افزایش تولید و التهاب سبوم می شود. به جای آن، میوه کامل بخورید یا آب میوه های سبزیجات را انتخاب کنید

گوشت غیر ارگانیک جوش زاست

این واقعیت است که طیور ، گوشت گاو و گوشت خوک می توانند حاوی مقادیر زیادی آنتی بیوتیک باشند که برای حفظ سلامتی آنها به حیوانات تغذیه می شوند. استفاده طولانی مدت، قرار گرفتن مداوم در معرض آنتی بیوتیک ها می تواند به مقاومت منجر شود و تعادل خوب بین باکتری های خوب و بد در بدن ما را مختل کند. و با وجود این که ممکن است در درجه اول به باکتری ها فکر کنید چون به سیستم گوارشی شما مربوط می شود، یک تن باکتری خوب نیز روی پوست ما وجود دارد که آن را حفظ می کند، از این رو به همین دلیل این مواد غذایی باعث ایجاد آکنه می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *