متاسفانه طاسی با الگوی مردانه امروزه یک عمر شایع بوده و علت اصلی ریزش مو در مردان حساب می شود. تقریبا بیشتر آقایان این مشکل را دارند. ریزش مو در خانم ها نیز اتفاق می افتد و این باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

مشکل واقعی بسیار عمیق تر است و شامل رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی می شود. ریزش مو مشکلی ناراحت کننده و در عین حال رایج است که اغلب درمان نخواهد شد .

یکی از علت های ریزش مو، میتواند کمبود خواب باشد. کمبود خواب یا نامنظمی در خواب باعث ایجاد استرس می شود. این استرس بخودی خود باعث ریزش مو می شود. متخصصین برجسته پوست و مو ارتباط بین بی خوابی و ریزش مو را دریافته اند.

خواب برای بدن واجب هست. چون انسان، انرژی خود را با خواب بدست می اورد. اگر خواب کوتاه یا نامنظم باشد، سیستم ایمنی بدن نامنظم شده و کل اجزای بدن دچار اختلال می شود. پس، بدن امکان جذب مواد مغذی را نخواهد داشت. وقتی سیستم ایمین بدن ضعیف شود، ریشه مو نیز ضعیف خواهد شد و این باعث ریزش مو می شود.

عوارض کمبود خواب برای مو:

– درخشندگی مو کاهش پیدا میکند
– حجم مو کم می شود
– دور شدن خط مو
– فولیکول بخواب می رود

تنها راه غلبه بر این مشکل، تغییر سبک زندگی می باشد که شامل یک رژیم غذایی مناسب و داشتن خوابی خوب است . پزشکان توصیه می کنند حداقل 8 ساعت در شب بخوابید تا از یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل کنید زیرا برای پیشگیری از ریزش زودرس مو امری ضروری می باشد .

پیشنهاد: برای مشاهده لوسیون ضدریزش قوی فبریژن اینجا کلیک نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *