مو می تواند ناشی از عواملی از جمله بیماری، دارو، رژیم غذایی نامناسب، هورمون ها و حالت دهی بیش از حد باشد. هر یک از این دلایل می تواند در چرخه رشد مو اختلال ایجاد کندو از رشد موهای جدید فولیکول های مو جلوگیری کند.
علائم ریزش مو می تواند استرس روانی را ایجاد کند، به خصوص به این دلیل که جامعه چنین تأکید زیادی بر موها و موهای زیبا به عنوان منبع زیبایی دارد. بسیاری از زنان و مردان دچار ریزش مو احساس افسردگی ، خودآگاهی و اعتماد به نفس پایین را گزارش می کنند. بله، استرس و ریزش مو می تواند مرتبط باشد. سه نوع ریزش مو که می تواند با سطح استرس بالا همراه باشد:

تلوژن افلوویوم

در تلوژن افلوویوم (TEL-o-jun uh-FLOO-vee-um) ، استرس قابل توجهی تعداد زیادی از فولیکول های مو را به یک مرحله استراحت هدایت می کند. در عرض چند ماه، موهای آسیب دیده ممکن است هنگام شانه زدن یا شستن موهای شما، ناگهان ریزش کنند.

تریکوتیلومانیا

تریکوتیلومانیا (trik-o-til-o-MAY-nee-uh) اصرار غیرقابل مقاومت برای بیرون کشیدن مو از پوست سر، ابروها یا سایر نواحی بدن است. کشیدن مو می تواند راهی برای کنار آمدن با احساسات منفی یا ناراحت کننده مانند استرس، تنش، تنهایی، بی حوصلگی یا ناامیدی باشد.

آلوپسی آره آتا

تصور می شود عوامل مختلفی باعث آلوپسی آره آتا (al-o-PEE-she-uh ar-eA-tuh) می شوند، احتمالاً شامل استرس شدید. با آلوپسی آره آتا ، سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند – باعث ریزش مو می شود.
استرس و ریزش مو لازم نیست دائمی باشد. اگر استرس خود را کنترل کنید ، ممکن است موهای شما دوباره رشد کند. اگر هنگام شانه یا شستن موهای خود متوجه ریزش موی ناگهانی یا تکه تکه یا بیش از حد معمول شدید ، با پزشک خود صحبت کنید.
ریزش ناگهانی مو می تواند یک بیماری پزشکی زمینه ای را نشان دهد که نیاز به درمان دارد. در صورت نیاز، پزشک ممکن است گزینه های درمانی برای ریزش مو را نیز پیشنهاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *