با نزدیک شدن به موعد مقرر، احتمالاً مشتاقانه منتظر هستید که شکم بزرگ و وزن اضافی کودک خود را از دست بدهید. اما یک چیز وجود دارد که ممکن است منتظر از دست دادن آن نباشید: موهای ضخیم و براق بارداری است.

نحوه تغییر هورمونهای شما در دوران بارداری و زایمان

در دوران بارداری ، هورمونهای شما بطور چشمگیری تغییر می کند. یکی از اولین سنبله ها، گنادوتروپین کوریونی انسان یا hCG است. این هورمونی است که تست بارداری شما اندازه گیری کرده و میزان افزایش آن نشانگر بارداری شما بوده است. بارداری همچنین باعث افزایش چندین سطح هورمون دیگر از جمله استروژن ، پروژسترون ، اکسی توسین و پرولاکتین می شود. حجم خون شما در دوران بارداری نیز افزایش یافته است ، تا 50٪ حجم بیشتر از حد معمول تا تاریخ موعد.
بلافاصله پس از به دنیا آمدن کودک شما، بسیاری از سطح هورمون شما به سرعت کاهش می یابد، از جمله استروژن و پروژسترون. این هورمون ها طی 24 ساعت پس از تولد تقریباً به حد طبیعی برمی گردند، اگرچه پرولاکتین تا زمانی که شیر می دهید بالاست.
حجم خون شما نیز کاهش می یابد ، اما افت آن به تدریج بیشتر است. چند هفته پس از رسیدن کودک به حالت عادی برمی گردد.

چگونه هورمون ها روی موهای شما تأثیر می گذارند

هورمون ها بزرگترین دلیل تغییر موهای حاملگی و ریزش مو پس از زایمان است. در دوران بارداری، میزان بالای استروژن شما از میزان معمول ریزش مو جلوگیری می کند. به طور معمول، هر روز موهای شما به مقدار کم ریزش می کند. در دوران بارداری ریزش مو شما کاهش می یابد. این اثر با افزایش حجم خون و گردش خون همراه است و همین امر باعث می شود موهای شما کمتر از حد نرمال خارج شود.

بنابراین بعد از رسیدن کودک و کاهش سطح هورمون، موهای شما با ریزش در توده های بسیار بزرگتر از زمان معمول می شود. حجم کل ریزش مو احتمالاً بیشتر از چیزی است که در طی نه ماه گذشته از دست نداده اید، فقط به نظر می رسد چون همه اتفاقات یکباره اتفاق می افتد.

ریزش مو پس از زایمان می تواند در هر روز پس از تولد کودک شما تنظیم شود و بعضی اوقات تا یک سال ادامه می یابد. بنابراین اگر کودک شما چند ماهه است و هنوز هم موهای خود را از دست می دهید ، این بدان معنی نیست که خطر طاسی دارید.

درمان موهای زایمان را امتحان کنید

طبیعی است که موهای شما بعد از بارداری نازک شود. اگر نگران کننده شما نیست ، لازم نیست برای درمان آن کاری انجام دهید. و متأسفانه ، چیزی که نشان داده شده است برای جلوگیری یا کند شدن ریزش مو پس از زایمان نیست. اما اگر ریزش مو شما را اذیت می کند ، درمان هایی وجود دارد که می توانید سعی کنید موهایتان پر و سالم تر ظاهر شود.

پرش از یک ظاهر طراحی شده

گرم کردن موهای شما با خشک کن ممکن است باعث نازک تر شدن آن شود. سعی کنید از یک ظاهر طراحی زیبا استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان با هوای طبیعی خشک شود.

مسواک زدن بیش از حد سخت همچنین می تواند باعث ریزش موهای شما در توده های بزرگتر شود ، بنابراین هنگام مسواک زدن ملایم باشید و بیش از یکبار در روز مسواک نزنید. می توانید از وقت اضافی برای نوازش کودک و یا گرفتن خواب استفاده کنید!

خوب بخورید

شامل انواع میوه ها ، سبزیجات و پروتئین های سالم در رژیم غذایی شما بهترین راه برای اطمینان از بدست آوردن بدن شما از تمام مواد مغذی مورد نیاز است. غذاهایی که برخی از آنها برای بهبود سلامت مو پیشنهاد می کنند عبارتند از: سبزیجات برگ تیره (برای آهن و ویتامین C) ، سیب زمینی شیرین و هویج (برای بتاکاروتن) ، تخم مرغ (برای ویتامین D) و ماهی (برای امگا 3 و منیزیم)

ویتامین های خود را مصرف کنید

ویتامین ها نباید جایگزین یک رژیم متنوع باشند، به خصوص هنگامی که شما یک مادر جدید با یک کودک هستید که از او مراقبت می کند. اما اگر رژیم غذایی شما به خوبی متعادل نباشد ، ممکن است به عنوان یک مکمل کمک کنند. در حالی که مشخص نشده است که ویتامین خاصی روی ریزش مو تأثیر می گذارد ، اما برای سلامت کلی آنها مهم هستند. اغلب توصیه می شود ویتامین های دوران بارداری خود را بعد از تولد نوزاد ادامه دهید ، به خصوص اگر شیرده هستید.

از شامپو حجمی استفاده کنید

گاهی شامپو هایی ممکن است موهای شما را تقویت کند و باعث می شوند که نازک تر و چسبنده تر به نظر برسند. حجم دهنده ها ممکن است بدن را به موهای شما بیفزایند و به شما در حفظ ظاهری درخشان کمک می کنند.

پیشنهاد : برای مشاهده شامپو های تقویت کننده مو اینجا کلیک نمایید.

آیا ریزش موهای شما پس از زایمان طبیعی است؟

در بیشتر موارد ، ریزش موهای شما پس از زایمان کاملاً طبیعی است و چیزی برای نگرانی نیست. اگر بعد از اولین بار تولد فرزندتان ، شاهد ریزش موهای خود هستید ، ممکن است بخواهید با متخصص پوست صحبت کنید تا مطمئن شوید دلیل دیگری برای ریزش مو شما وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *