پوست سر از سر ما در مقابل تهدید های بیرونی محافظت می کند و همچنین موهای سر باعث گرم نگه داشتن این ناحیه می شود. موها در معرض عفونت و باعث مشکلات درد در ناحیه سر هستند. ممکن است شما هنگام دست زدن به موهایتان احساس درد در پوست سر داشته باشید اما علت این درد چیست؟
برای رفع این مشکل درمان های زیادی وجود دارد اما بستگی به دلیل این مشکل دارد. بعضا روش های خانگی باعث درمان درد پوست سر می شود. در ادامه بررسی خواهیم کرد.

علت درد پوست سر با حرکت موها

درد کردن پوست سر یک مشکل شایع هست و از هر 100 نفر معمولا 10 نفر دچار این مشکل هست. وقتی شما با دست کشیدن به موهایتان احساس درد می کنید این می توانید به مدل موهای شما بستگی داشته باشد. حتی مرتب کردن مو می تواند موجب احساس درد در پوست سر شود. برخی از شرایطی که ممکن است منجر به این مشکل شوند ؛ عبارتند از:

– آلوپسی کششی

آلوپسی کششی یکی از ریزش های شایع هست که معمولا به دلیل بستن محکم موها اتفاق می افتد. این ریزش در خانم ها بیشتر شایع هست چون معمولا خانم ها موهای خود را بصورت بافتنی یا دم اسبی می بندند.

– پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس یک مشکل خود ایمنی می باشد که باعث می شود سلول های جدید در پوست رشد کرده و روی سلول های قدیمی انباشه شوند. پسوریازیس سر باعث پوسته ریزی در نواحی سر می شود و این باعث خونریزی، خارش و ریزش مو خواهد شد.

– درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک معمولا در پوست های چرب ایجاد می شود. وقتی پوست سر چرب شود باعث ایجاد خارش، سوزش و ریزش درناحیه سر می شود. این مشکل همچنین باعث درد در نواحی از پوست سر خواهد شد.

– فولیکولیت

فولیکولیت به طور معمول در نتیجه فعالیت باکتری ها، مخمر ها یا کنه های گرد و غبار ایجاد می شود. فولیکولیت به التهاب یا عفونت فولیکول های مو گفته می شود. این امر باعث ایجاد برآمدگی های کوچک، خارش دار و تغییر رنگ داده روی پوست می شود که این برآمدگی ها ممکن است پوسته پوسته و دردناک باشند.

پیشنهاد: برای مشاهده لوسیون مو فبریژن اینجا کلیک نمایید.

لوسیون مو فبریژن بعلت داشتن مواد گیاهی، باعث از بین رفتن باکتری، قارچ و خارش پوست سر می شود. همچنین بعلت داشتن خاصیت ترمیم کنندگی باعث ترمیم شدن نواحی پوست اسیب دیده سر می شود.

– نتیجه گیری

معمولا درد در ناحیه سر هر علتی داشته باشد بستگی به باکتری، قارچ خواهد داشت. برای از بین بردن این علل باید بهداشت پوست سر را همیشه نگهدارید. موهای خود را در کشش نگه ندارید و همچنین قبل خواب موهایتان را نشورید.
در صورتی که این موارد را رعایت کنید بمرور زمان مشکلتون برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *