حتما شما هم دنبال بهترین و قوی ترین کرم ضد لک سال هستید تا از شر لک های موجود در صورتتان خلاص شوید. ما در ادامه با اطمینان کرم ضد لک قوی سال 1403-2024 را معرفی خواهیم کرد. برای انتخاب ضد لک قوی باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اول اینکه محصول دارای چه ترکیباتی هست و اینکه آیا بدون هیدروکینون است یا نه؟ در زیر چند نمونه از بهترین ترکیبات برای درمان لک در کرم های ضد لک معرفی می شود.

آلفا آربوتین چیست؟

آلفا اربوتین یک روشن کننده قوی پوست است که معمولا از گیاهی به نام بریبری استخراج می شود. این ماده باعث از بین رفتن ملانین های اضافی پوست می شود و در نتیجه بمرور زمان شاهد از بین رفتن لک های پوستی ناشی از کک و مک، ملاسما، بارداری، لک های پیری و… می شویم.
آلفا آربوتین آنزیم تیروزیناز که عامل ایجاد لک در روی پوست است را غیرفعال می کند. تیروزیناز جهت تبدیل اسید آمینه تیروزین به ملانین هست. هرچقدر ملانین پوست بیشتر ترشح شود لک ها و تیرگی در پوست ایجاد می شود.
آلفا آربوتین شبیه اسید آمینه تیروزین در پوست است بهمین خاطر در رقابت با این اسید آمینه باعث می شود ملانین اضافی در پوست ایجاد نشود. آلفا آربوتین سرعت تشکیل ملانین اضافی را کاملا کاهش می دهد تا پوستی بدون لک داشته باشیم.

کوجیک اسید در درمان لک

ژاپنی ها معمولا از آب برنج برای روشن کردن پوست استفاده می کنند. پودر کوجیک اسید هم مخمری از آب برنج تهیه می شود. اسید کوجیک، لکه‌های تیره و لکه های عمقی را بمرور زمان برطرف می کند. کوجیم اسید یک مهار کننده طبیعی ملانین اضافی پوست است که در صورت استفاده، لک های پوست را به روشی سالم و بدون عوارض برطرف می کند. کوجیک اسید به عمقی پوست نفوذ می کند تا لک های تیره و قدیمی را برطرف کرده و پوستی سالم و درخشان تحویل دهد.

رتینول برای درمان ملاسما

رتینول، برای درمان بی نظمی ملانین پوست، مانند ملاسما، لک های پس از التهاب موثر است. رتینول برای درمان لک های تیره و صاف و یک دست کردن پوست تاثیر عالی دارد. رتینول یک بازسازی کننده سلولی است که باعث می شود سلول های مرده از بین رفته سپس سلول های تازه جایگزین شود.

شیرین بیان در درمان لک

شیرین بیان یک انتخاب قوی برای درمان ملاسما است، شیرین بیان با خاصیت ضد التهابی باعث مهار لک های التهابی مثل ملاسما و لک بارداری می شود. همچنین با تحریک کلاژن سازی پوست، باعث جوانسازی پوست می شود. شیرین بیان داروی تجویزی قدرتمند، به طور گسترده برای درمان ملاسما، لکه های ناشی از افزایش سن، کک و مک، لکه های تیره و پرپیگمانتاسیون پس از التهاب ناشی از عوامل مختلفی مانند افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، التهاب، داروها یا آکنه استفاده می شود.

اسید هیالورونیک

احتمال نام اسید هیالورونیک را در محصولات ضدچروک شنیدید ولی اسید هیالورونیک تنها برای جوانسازی پوست نیست بلکه در محصولات ضد لک کار اصلی را انجام می دهد. اسید هیالورونیک با بغل کردن مواد ضدلک مثل الفااربوتین، کوجیک اسید، شیرین بیان و… خود را به لایه های پایینی می رساند. لک ها معمولا در عمق پوست تشکیل می شود و مواد ضد لک به خودی خود نمی تواند به لایه های عمقی پوست نفوذ کنند.
پس در اینجا اسید هیالورونیک مواد ضد لک را به لایه های پایین می برد تا ملانین های ذخیره شده اضافی از بین برود. شما هم شاهد درمان لک خواهید بود هم پوستتان جوانسازی می شود.

همه مواردی که در بالا گفتیم فقط بخاطر این بود که بهترین و قوی ترین ضد لک سال را معرفی کنیم. شما الان با بهترین ترکیبات ضد لکی آشنا شدید ولی تهیه و فرمولاسیون کردن این مواد کار هر شخصی نیست. این مواد باید تحت نظر کارشناسان ترکیب شده و در اختیار شما قرار گیرد. ما در ادامه به معرفی بهترین ضد لک سال 2024-1403 می پردازیم.


برخی از خواص لوسیون ضدلک و روشن کننده فبریژن :
– درمان انواع لک های قهوه ایی ناشی از بارداری، جوش، آفتاب، افزایش سن، کک و مک، ملاسما و…
– روشن کننده قوی پوست های سبزه و گندمی
– روشن کننده تیرگی پوست صورت و بدن (ناحیه بیکینی، کشاله ران، زیربغل و… )
– درمان لک ناشی از لیزر، پلکسر، میکرو و سایر روش های تهاجمی
– بدون هیدروکینون
– بدون لایه برداری و بدون نازک کردن پوست
– کاملا گیاهی و بدون مواد شیمیایی
– حاوی آلفا آربوتین، کوجیک اسید، هیالورونیک اسید، آزلائیک اسید، چیتوسان، شی باتر، زینک اکساید، ویتامین C,E,A,B5، رتینول، روغن میوه آووکادو، عصاره آلوورا و عصاره شیرین بیان
– غنی از ویتامین C,E
– ۵۰ میل
برای خرید لوسیون ضدلک فبریژن اینجا کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *