برخی از علل اصلی چین و چروک عبارتند از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، خشکی پوست و از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی که با افزایش سن ایجاد می شود. این عوامل را می توان با مراقبت از پوست مناسب کاهش داد.

کاهش خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل افزایش سن

ما در بیست سالگی بهترین پوست را داریم. پس از آن، لایه های زیرین درم شروع به نازک شدن می کنند و با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این فرآیند طبیعی پیری است که در آن سلول‌های پوست کمتر ایجاد و تجدید می‌شوند. همچنین زمانی است که تولید الاستین و کلاژن پوست، پروتئین ها به حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست، کاهش می یابد. این به معنای پوستی است که کمتر انعطاف پذیر و سفت است و بنابراین احتمال چروک شدن یا ایجاد خطوط ریز بیشتر است.

قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر فرابنفش

اشتباه نکنید که فکر می کنید برنزه شدن عامل ایجاد لکه های تیره است. در واقع جزء فرابنفش A (UVA) اشعه ماوراء بنفش به عمق لایه های درم نفوذ کرده و به مرور زمان الاستین و کلاژن را از بین می برد و باعث پیری زودرس، چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

نیروی عادت حالات صورت

در حالی که حالتی را بیان می کنید که شامل تغییر دادن ویژگی های صورت شما می شود، به آینه نگاه کنید، مانند لبخند، اخم یا خیره شدن با چشمان گشاد از شوک یا تعجب. این عبارات معمولی برای انتقال احساسات ما، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه، استفاده می شود. دقیقاً همین تکرار عبارات معمولی است که نقطه شروع شکل گیری چین و چروک است.

پیری پوست ناشی از خشکی

هنگامی که پوست شما خشک است و به اندازه کافی مرطوب نمی شود، نه تنها عملکردهای محافظتی پوست کاهش می یابد، چین و چروک ها نیز به طور قابل توجهی قابل مشاهده می شوند. چنین حالت پیری پوست خشک ، پوست را مستعد آسیب، عوارض منفی می کند و مشکل پیری زودرس را تشدید می کند.

پیشگیری از چین و چروک و مراقبت در برابر پیری می شود!

با وجود گریز ناپذیری چین و چروک با افزایش سن، می‌توانیم با مراقبت موثر از چین و چروک برای جوان‌سازی صورت، شروع آن را به تاخیر بیندازیم. برای شروع، یک رژیم اولیه مراقبت از پوست ضد پیری را حفظ کنید تا روند پیری زودرس را کند کنید. مرطوب کننده مناسب و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به حفظ یک پوست سالم کمک می کند تا بتوانید آزادانه به بیان خود ادامه دهید بدون اینکه نگران ایجاد چین و چروک های عمیق باشید!

5 نکته مهم برای پیشگیری و مراقبت از چین و چروک

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش بدترین دشمن پوست شماست و 80 درصد از پیری پوست را تشکیل می دهد! ما همچنان در تمام طول سال، حتی در روزهای ابری، یا زمانی که در خانه هستیم، در معرض اشعه UVA قرار داریم، زیرا می تواند از شیشه عبور کند. به همین دلیل، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش یک مرحله ضروری از روتین مراقبت از پوست شما است. توصیه می کنیم یک ضد آفتاب با SPF30 PA++ به عنوان حداقل نیاز روزانه، حتی در خانه و/یا در روزهای بدون آرایش استفاده شود.

سخاوتمندانه مرطوب کنید

مرطوب کننده نه تنها اپیدرم پوست را هیدراته و حجیم می کند، بنابراین از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند، مواد نرم کننده اغلب از پوست در برابر استرس و آسیب بیشتر محافظت می کنند. برای مزایای بیشتر، محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید که دارای مواد سفت کننده مانند پپتید و نیاسینامید هستند. نکته دیگر هنگام انتخاب مرطوب کننده : از لوسیون برای آبرسانی به پوست استفاده کنید. لوسیون ها و کرم های شیر مانع محافظتی غنی تری برای صاف کردن پوست می کنند، اما رطوبت را نیز حفظ می کنند.

همین حالا مراقبت های ضد پیری را شروع کنید

برای مراقبت های ضد پیری هرگز زود و دیر نیست. این فقط در مورد پیشگیری از چین و چروک نیست، بلکه مهمتر از آن، داشتن پوستی سفت و انعطاف پذیر برای جوانسازی صورت است. استفاده روزانه از مرطوب کننده ضد پیری و سرم صورت یک مرحله اولیه مراقبت ضد پیری خوب است. از طرف دیگر، استفاده هفتگی از ماسک ورقه ای اثر آبرسانی شدیدی برای جبران رطوبت دارد.

از ناحیه چشم خود مراقبت کنید

چشمان شما پنجره ای به روح شماست. با این حال، پوست اطراف این ناحیه ظریف نه تنها نازک تر، مستعد خشکی است، بلکه بیشتر مستعد چین و چروک است. بنابراین، کرم دور چشم یک سرمایه گذاری عالی برای زیبایی است زیرا ترکیبات آن برای حداکثر سود برای این ناحیه فرموله شده است.
ویراستاران زیبایی و روزنامه نگاران نیز اثربخشی آن را تبلیغ کرده اند: “هرچه زودتر استفاده از کرم دور چشم را برای پیشگیری زودهنگام از چین و چروک شروع کند، نتایج بهتری خواهد داشت”.

مراقب حالات چهره خود باشید!

خندیدن فواید زیادی برای ذهن و بدن شما ایجاد می کند، مانند کاهش فشار خون، کاهش سطح استرس، و افزایش اندورفین برای یک احساس کلی خوب. همه ما باید بدون نگرانی بخندیم! این احساسات منفی و زبان بدن همراه است که باید به آنها توجه کنیم: ابروهای بافتنی، پیشانی های شیاردار و بینی های چروکیده… اینها آغازی برای تشکیل چین و چروک هستند!

به حالات همیشگی صورت خود – در آینه یا انعکاس روی صفحه نمایش تلفن همراه و رایانه خود – توجه داشته باشید و تا حد امکان از چهره بدخلق خودداری کنید. آخرین نکته مفید: خواب کافی و با کیفیت و مصرف ویتامین ها به شما کمک می کند تا استحکام پوست را حفظ کنید.

با داشتن یک روال روزانه مراقبت از پوست، نه تنها از پوست سفت و سالم تر بهره مند می شوید، بلکه احساس شادی و اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت. این نه تنها از شروع اولیه چین و چروک محافظت می کند، بلکه احساسات شما را نیز تقویت می کند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *