درمان جوش با نیاسینامید

نیاسینامید بعنوان نیکوتین امید شناخته می شود که نوعی نیاسین یا ویتامین ب3 است اما مثل نیاسین نیست. نیاسینامید اسید برای درمان جوش، جای جوش و روشن کردن پوست موثر است.

نیاسینامید اسید چطور کار می کند؟

نیاسینامید به پوست شما کمک می کند تا با رادیکال های آزاد بیشتر مبارزه کند و تولید سرامید را افزایش دهد. نیاسینامید یک مهار کننده تیروزیناز است که باعث کاهش تولید ملانین می شود. ملانین مسئولیت ایجاد رنگدانه در پوست است.

فواید نیاسینامید اسید برای پوست

کمک به درمان آکنه

نیاسینامید برای درمان انواع آکنه، جوش و کاهش التهاب موثر است، منافذ ها را پاکسازی و به کوچک شدن منافذ بزرگ کمک می کند.

باعث درمان لک می شود

نیاسین امید به درمان لک و هیپرپیگمنتاسیون کمک می کند. همچنین باعث می شود تا تولید ملانین اضافی پوست از بین برود.

بهبود روزاسه و اگزما

نیاسینامید به تولید سرامید کمک می کند که می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. این برای هر نوع پوست مناسب است به ویژه اگر مشکل روزاسه دارید.

سلامت پوست

نیاسینامید اسید کراتین ساز است. پروتئینی که پوست ما را سالم نگه می دارد. این باعث می شود بافت سالم پوست، افزایش پیدا کند.

جلوگیری از پیری پوست

نیاسینامید باعث افزایش کلاژن پوست می شود. افزایش کلاژن باعث درمان چین و چروک و علائم پیری پوست می شود. همچنین مقدار تولید غدد سباسه را کنترل می کند.

نیاسین امید برای چه نوع پوستی مناسب است؟

نیاسینامید برای انواع پوست مناسب است. این با کاهش التهاب و تمیز کردن منافذ باز پوست و تنظیم غدد سباسه باعث درمان جوش و آکنه می شود. سرم های حاوی نیاسینامید اسید برای درمان خشکی پوست و کاهش چین و چروک می شود. سعی کنید محصولی انتخاب کنید که حاوی هیالورونیک اسید هم باشد. اگر پوست حساسی دارید از غلظت پایین تر شروع کنید و فرمول های با 2 درصد شروع کنید.

نیاسینامید و هیالورونیک اسید

نیاسینامید یک ماده پر از آب است و بنابراین مثل هیالورونیک اسید است. این دو باهم عالی کار می کنند و تاثیر درمانی یک دیگر را افزایش می دهند. در حالی که یکی برای درمان لک و جوش مناسب است، دیگری باعث هیدراته و مرطوب شدن پوست می شود.

نیاسینامید و رتینول

حتما تعجب کردید بله این دو می توانند باهم ترکیب شوند. این دو برای درمان لک، آکنه، چین و چروک و درمان سایر علائم پیری مناسب است. فقط مراقب باشید درصد پایین باشد چون هر دو قوی هستند.

نیاسینامید و زینک

نیاسینامید و روی یک واکنش شیمیایی در پوست ایجاد می کند و به بهبود مشکلات پوستی کمک می کند. این دو محافظ پوست در مقابل آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از علائم پیری پوست مانند چین و چروک، خطوط پوست و افتادگی پوست کمک می کند.

نیاسینامید و ویتامین سی

این دو در کنار هم برای درمان لک و ملانین های اضافی پوست کمک می کند و به مسدود کردن آنزیم لک ساز کمک می کند. این دو باعث درخشندگی و روشن شدن پوست می شود.

چطور نیاسینامید آکنه را درمان می کند؟

برای درک اینکه نیاسینامید چطور از آکنه جلوگیری می کند، اول باید بدانیم چه چیزی باعث جوش می شود. هر منافذ پوست حاوی یک فولیکول مو و یک غده چربی است. این غده های چربی با ترشح سبوم، رطوبت پوست را حفظ می کند. تولید بیش از حد سبوم بخاطر استرس، رژیم غذایی یا نوسانات هورمونی انجام می شود. روغن اضافی می تواند باعث مسدود سازی منافذ پوست شود و فولیکول مو را به دام بیاندازد. این دام انداختن فولیکول یا کثیفی پوست باعث ایجاد برآمدگی و جوش می شود.

آیا مصرف نیاسینامید برای درمان جوش مناسب است؟

مصرف موضعی نیاسینامید باعث سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست مانند چروک و منافذ باز می شود. محصولات حاوی نیاسینامید روش موثرتری برای مقابله با آکنه و التهاب پوست است.

نیاسینامید در مواد غذایی

بدن شما ویتامین B3 یا همان نیاسینامید را در بدن ذخیره نمی کند. در عوض باید از غذاهایی که می خورید این ویتامین را به بدن برسانید. شما می توانید با تغذیه از موراد زیر نیاسینامید بدن را تامین کنید:

  • چغندر
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا
  • سبزیجات سبز
  • نان و غلات

کاربرد های موضعی همان فواید تقویت بدن با خوراکی های حاوی نیاسینامید را دارد. این موارد غذایی می توانید میزان ویتامین ب3 مورد نیاز بدن را ایجاد کند.

 

نتیجه گیری

نیاسینامید یک عنصر مراقبت از پوست است که برای درمان انواع بیماری پوستی مانند آکنه و علائم پیری پوست مناسب است. این محصول برای انواع پوست مناسب است و می تواند بدون هیچ مشکلی مشکلات پوستی را رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *