امروزه بیشتر افراد با افزایش فشار کار و کاهش زمان برای استراحت خود، در زندگی با استرس و تنش مواجه می شوند. با این کار، یک شرط دیگر یعنی سفید شدن مو ایجاد می کند. استرس برای مدت طولانی می تواند موهای خاکستری ایجاد کند. موهای خاکستری نیز به دلیل روند طبیعی پیری رشد می کنند. اگرچه ممکن است سایه زدن مو به دلیل پیری درمان آسان نباشد، اما موهای خاکستری ناشی از استرس یا سایر شرایط ممکن است به طور طبیعی و همچنین با بسیاری از درمان های دیگر رفع شود.

آیا برگرداندن موهای خاکستری به طور طبیعی ممکن است؟

موهای خاکستری اگر به طور مناسب مورد توجه قرار گیرند و از نظر داخلی و همچنین خارجی استفاده شوند، می توانند رفع شود. شما باید رژیم های غذایی ضروری مصرف کنید، از رژیم های غیر ضروری یا مضر خودداری کنید و به دنبال برخی از داروهای طبیعی باشید تا رنگ موهای شما را معکوس کند. در زیر برخی از راهکارهای طبیعی برای معکوس کردن موهای خاکستری وجود دارد.

رژیم غذایی برای درمان موهای سفید

شما باید از غذاهای سرشار از مواد معدنی ضروری مانند مس و روی استفاده کنید که در جلوگیری از سفیدی زودرس موهای شما ضروری است. مس نقش مهمی در شکل گیری رنگدانه ملانین دارد (رنگی که رنگ طبیعی به موهای شما می بخشد). می توانید یک مولتی ویتامین مصرف کنید که حاوی مس و روی است.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید غذاهایی مانند سویا یا حبوبات، دانه آفتابگردان، کره بادام زمینی، آجیل، قارچ، صدف و شکلات مصرف کنید. که منابع خوبی از مس هستند. ماهی به داشتن سرشار از روی معروف است و شما می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از روی را به رژیم غذایی خود اضافه نکنید، زیرا این امر می تواند باعث کمبود مس شود.
رژیم غذایی دیگری که برای برگرداندن موهای خاکستری به آن افزوده می شود می تواند علفهای غلات مانند گندم سیاه و جو باشد که دارای ویتامین A و ویتامین B و همچنین مواد معدنی مانند مس ، روی ، آهن ، سیلیس است. که باید در رژیم عادی شما اضافه شود.
ویتامین B12 یکی از ویتامین های مهم است و کمبود این ویتامین می تواند باعث سفیدی زودرس مو شود. بنابراین، شما باید غذاهایی که سرشار از ویتامین B12 در رژیم غذایی شما هستند ، مانند شیر ، لبنیات ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی و قارچ های شیرین را اضافه کنید.

غذاهایی که نباید بخورید تا سفیدی مو از بین رود

با محدود کردن برخی رژیم های غذایی، موهای سفید به طور طبیعی قابل برگشت هستند. از همه غذاهای فرآوری شده و قهوه اجتناب کنید زیرا مواد معدنی اساسی مانند آهن ، روی ، مس و غیره را از بدن جدا می کنند. جدا از این، از مصرف سیگار خودداری کنید.

داروی خانگی برای درمان سفیدی مو

– آب پیاز:
آب پیاز می تواند به شما در برگرداندن موهای خاکستری کمک کند. پیاز که غنی از آنزیم کاتالاز است، از سنین بالا به عنوان داروی اصلی برای موهای خاکستری استفاده می شود. مشخص شده است که ایجاد پراکسید هیدروژن در فولیکول های مو و پوست سر می تواند باعث ریزش مو و سفیدی زودرس مو شود. مطالعات همچنین نشان داده اند که آنزیم کاتالاز در خنثی کردن پراکسید هیدروژن کمک می کند و به این ترتیب سفیدی مو درمان می شود.
بنابراین با استفاده از آب پیاز می توان برای از بین بردن هیدروژن پراکسید هیدروژن، در تغذیه مجدد فولیکول های مو کمک کرد و همچنین در برگرداندن طبیعی موهای خاکستری کمک می کند.
برای استفاده از آب پیاز برای برطرف کردن سفیدی مو، آب پیاز را به طور مرتب روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و سپس آن را به مدت 30 دقیقه تا 60 دقیقه روی پوست سر بگذارید و سپس آن را بشویید.

– برگهای کاری:
برای درمان سفیدی مو به طور طبیعی می توان از برگهای کاری نیز استفاده کرد. این برگ ها توانایی ترمیم ملانین در فولیکول های مو را دارند که به مقابله با خاکستری شدن مو کمک می کند. برگ های کاری نیز با بهبود سلامت پوست سر در تقویت رشد مو کمک می کند. برگهای کاری برای بازگرداندن رنگ طبیعی موهای شما ضروری است زیرا سرشار از ویتامین B هستند.
برای استفاده از این روش به عنوان 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به همراه تعداد انگشت شماری از برگهای کاری احتیاج دارید. هر دوی آنها را با هم گرم کنید تا ببینید که یک مانده سیاه ایجاد شده است. پس از خنک شدن روغن ، آن را در پوست سر خود و همچنین در طول کل موهای خود ماساژ دهید. این کار را 1-2 ساعت بگذارید و سپس سر خود را با یک شامپوی ملایم بشورید.

– انگور فرنگی یا آملا:
نوشیدن آب انگور فرنگی هر روز می تواند در معکوس کردن موهای خاکستری مفید باشد. همچنین می توانید انگور فرنگی خشک و روغن نارگیل یا بادام را با هم مخلوط کنید و می توانید هر شب آن را روی پوست سر خود مالش داده و ماساژ دهید. توجه داشته باشید که بهترین نوع انگور فرنگی می تواند Amla یا انگور فرنگی هندی باشد.

– چای سیاه:
چای سیاه همچنین می تواند به شما در برگشت طبیعی موهای خاکستری کمک کند. در واقع موهای شما را لکه دار می کند و به همین دلیل آن را تیره می کند و همچنین باعث براق شدن موهای شما می شود. برای استفاده از این روش به عنوان یک درمان، به 2 قاشق چایخوری برگ چای سیاه و یک فنجان آب نیاز دارید. شما باید برگهای چای سیاه را در آب بجوشانید و بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس محلول را خنک کنید. بعد از آن می توانید آن را روی موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی موهایتان بماند سپس بشورید.

– حنا، روغن کرچک و آب لیمو:
می توانید با مخلوط کردن مقداری روغن کرچک و آب لیمو، یک داروی دیگر را امتحان کنید، تا زمانی که آن سرخ شود و بعد از آن مقداری حنا اضافه کنید. شما باید این مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 1 ساعت روی موها بماند. این روش درمانی باید هر روز تکرار شود.

نتیجه:

بنابراین ، ما اکنون می دانیم که اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، که به بهبود سلامت مو کمک می کند، از رژیم های غذایی مضر برای سلامتی مو جلوگیری کنید و از درمان های اساسی برای برگرداندن رنگ موهای طبیعی به حالت طبیعی استفاده کنید. مهمتر از همه، باید توجه داشت که پرهیز از استرس می تواند به معکوس کردن موهای خاکستری ناشی از استرس در طول زمان کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *