سلولیت ظاهر پوستی لپه یا کم رنگ است که به طور عمده با افزایش سن روی پاها، باسن و پشت بازوها ایجاد می شود. در اصل، هنگامی که گلبولهای چربی را در زیر پوست می کشید و در برابر بافت همبند مقاومت می کند، این ظاهر پوستی ناهموار ایجاد می شود. برخی از عواملی که به این بیماری کمک می کنند عدم ورزش، تغییرات هورمونی و رژیم غذایی چرب است.

در زیر درمان طبیعی سلولیت توصیه می شود:

– یک رژیم غذایی سالم بخورید
نشان داده شده است که کاهش چربی اضافی بدن از طریق راه هایی مانند رژیم غذایی سالم و افزایش فعالیت به کاهش سلولیت کمک می کند. کاهش وزن و سپس حفظ درصد چربی سالم بدن، همگی ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت برای کسانی که مایل به لیپوساکشن نیستند، کمک کند.

برخی از غذاهای برتر برای کاهش یا جلوگیری از سلولیت عبارتند از:

دانه های کتان. کتان برای سلامتی پوست و کاهش وزن بسیار مفید است زیرا سطح استروژن را تعدیل می کند و همچنین ممکن است تولید کلاژن را افزایش دهد. می توانید در صبحانه، اسموتی ها تخم کتان را بپاشید یا به تنهایی دانه ها را خودشان بخورید.
غذاهای آبرسان از آنجا که کم آبی بدن می تواند منجر به نفخ و خشکی پوست شود، سعی کنید غذاهای آبرسان طبیعی تر بخورید. اینها شامل سبزیجات تازه و میوه، به ویژه خربزه، انواع توت ها، خیار، کرفس، مرکبات و گیاهان تازه است.
غذاهای پر فیبر. اینها شامل سبزیجات، آجیل، دانه و انواع توت ها است. فیبر به پاکسازی روده بزرگ، مهار گرسنگی، حمایت از متابولیسم و ​​تعادل هورمون ها کمک می کند. غذاهای پر فیبر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند سبزیجات برگ یا انواع توت ها نیز به دلیل توانایی آنها در کاهش آسیب های رادیکال آزاد (که پوست را پیری می کند) نیز مفید هستند.
غذاهای سرشار از پتاسیم، گرفتن مایعات اضافی و دفع مواد اضافی از سلول ها می تواند به کاهش سلولیت کمک کند. سبزیجات برگ سبز، آووکادو، موز، آب نارگیل و لبنیات کشت شده از نظر پتاسیم سرشار هستند.

برای درمان سلولیت کلاژن بیشتری مصرف کنید

بافت همبند – از جمله لایه های پوست – از کلاژن تشکیل شده است. بنابراین وقتی پوست قوی است، ظاهر سلولیت کاهش می یابد. کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و برای خاصیت ارتجاعی پوست، جوانی و قدرت جوانی لازم است. یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن کلاژن بیشتر، مصرف آب استخوان است که دارای اسیدهای آمینه مانند گلوتامین نیز هست. مایع استخوانی حاوی اسیدهای آمینه بنام پرولین و گلیسین است که به همراه مواد معدنی مهم ردیابی و حتی ترکیبات آنتی اکسیدانی، کلاژن را تشکیل می دهند. کلاژن موجود در مایع استخوان می تواند بافت پوست را تقویت کرده و به معکوس کردن دلایل سلولیت کمک کند.

از مکمل های ضد سلولیت استفاده کنید

برای کمک به رسیدن به وزن سالم تر با اطمینان و در عین حال بهبود سلامت پوست و کل بدن، توصیه می کنم از مکمل ها و مواد مغذی ضد سلولیت زیر استفاده کنید:
کولا این عصاره موضوع بسیاری از مطالعات سلولیت بوده و نتایج مثبتی را نشان داده است. این گیاه بدون کافئین است که دارای خواص آرامش بخش است و می توان آن را قبل از خواب مصرف کرد. این با کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کار می کند و در ضمن ضخیم تر می شود. به حداقل رساندن ظاهر برجستگی های سلولیت کمک خواهد کرد.
و بیشتر. عصاره قهوه سبز ، انبه آفریقایی و فوکوکسانتین مکمل های دیگری هستند که مزایای مشابهی را ارائه می دهند.

به طور منظم ورزش کنید

در کنار بهبود رژیم غذایی و امتحان کردن مکمل های طبیعی، ورزش می تواند بهترین متحد شما در هنگام رفع چربی اضافی بدن و رهایی از سلولیت باشد. اگرچه کاردیو از راه دور می تواند برای تقویت متابولیسم شما و کمک به شما در رسیدن به وزن سالم از اهمیت برخوردار باشد، اما انجام تمرینات هوازی بسیار مؤثر خواهد بود.

از روغن های گیاهی استفاده کنید

مطالعات نشان می دهد که روغن گریپ فروت حاوی مقادیر زیادی آنزیم های ضد التهابی مانند برملاین است که به تجزیه سلولزی کمک می کند و مانع از تشکیل سلول های جدید چربی (مهار چربی زایی) در زیر پوست در پستانداران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *