اگرچه وزن من ثابت ماند، اما متوجه شدم که پوست اطراف چانه ام افتاده است. کانتور صورت من کمتر مشخص است و کمی شل است. اگرچه این یک اتفاق رایج با افزایش سن است، اما برای جوانان ۲۰ ساله‌ نیز اتفاق می‌افتد، همانطور که با این نظرات اخیر مشاهده کرده‌ایم: «وقتی ماسک صورتم را برداشتم از دیدن خطوط خنده‌ام شوکه شدم!»، «خیلی ناراحت‌کننده در جلسات آنلاین من خطوط صورتم را روی مانیتور ببینید…» دلیل افتادگی صورت و افتادگی گونه ها به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست است.

سفتی پوست چیست؟

پوست سفت پوستی است که کشیده و دارای خاصیت ارتجاعی خوب است. چگونه تست کنید که پوست صورتتان سفت است؟ درست مانند حالتی که هنگام فشار دادن یک توپ پرنده با انگشت خود مقاومت را تجربه می کنید، پوست الاستیک انعطاف پذیر است و به عقب رانده می شود به طوری که اگر روی صورت خود بخوابید، چروک های ریز کمتری در حین خندیدن نخواهید داشت، و به طور کلی، پوست شما به راحتی به حالت اولیه خود باز می گردد. کلاژن و الاستین دو پروتئین ضروری هستند که از استحکام پوست حمایت می کنند. ضخامت لایه اپیدرمی پوست نیز به انعطاف پذیری و استحکام پوست کمک می کند.

این یک افسانه رایج است که پوست افراد تنها در سنین 40 یا 50 سالگی شروع به افتادگی می کند، زیرا این نتیجه پیری است. با این حال، تحقیقات این موضوع را رد کرده است. مطالعه ده ساله در مورد پیری پوست در استان آکیتا ژاپن نشان داده است که اولین نشانه پیری نه افزایش لکه های تیره و نه کمبود رطوبت پوست است. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست است. کاهش خاصیت ارتجاعی پوست منجر به افتادگی پوست صورت می شود که یکی از دلایل اصلی کدر شدن پوست و منافذ قابل مشاهده است.
تصادفی نیست که تیرگی پوست و منافذ قابل مشاهده نیز از نشانه های پیری محسوب می شوند. مشاهداتی مانند “به نظر می رسد پوست در پایان روز منقبض شده و خالی شده است” و “من احساس می کنم پوستم در شب خسته است” همگی از اثرات کاهش خاصیت ارتجاعی پوست هستند. و این درست است، حتی برای کسانی که در 20 سالگی هستند!

چرا پوست شل می شود؟

افزایش سن ساختار درم پوست را تغییر می دهد

کلاژن از استحکام پوست حمایت می کند و مقدار طبیعی ما در دهه 20 سالگی به اوج خود رسیده است. فراتر از این دوره سنی، کند شدن عملکرد فیبروبلاست های پوستی باعث کاهش تولید کلاژن می شود. در عین حال، ساخاریفیکاسیون (فرآیند تجزیه کربوهیدرات های پیچیده به قندهای ساده) بر کلاژن تأثیر می گذارد و باعث تحلیل رفتن پوست می شود.
در نتیجه استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. الاستین، پروتئینی که مسئول کمک به پوست برای انبساط، انقباض و بازگشت به شکل اولیه است، با کاهش عملکرد فیبروبلاست های پوستی نیز کاهش می یابد.
نتیجه این است که پوست سفت می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با گذشت زمان، پوست استحکام خود را از دست می‌دهد و صورت و گونه‌ها شروع به افتادگی می‌کنند.

با نازک شدن اپیدرم، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد

اثر مشهود پیری از جایی که برای اولین بار شروع می شود مشهود است. خارجی ترین لایه درم پوست که به نام لایه شاخی پوست نیز شناخته می شود. در همان زمان، بافت های عمیق تر پوست نیز شروع به پیر شدن خواهند کرد.
با توجه به عدم تعادل در ریتم چرخش پوست، از دست دادن رطوبت باعث سفت شدن و ضخیم شدن پوست می شود. در مورد لایه های عمیق تر پوست، سلول ها شروع به کوچک شدن می کنند. با کاهش اندازه سلول، لایه به تدریج نازک تر می شود. نتیجه نهایی، سطح پوستی است که نه تنها سخت و زبر است، بلکه نازک است و دیگر احساس انعطاف پذیری نمی کند.

اشعه ماوراء بنفش (UV) که به داخل درم نفوذ می کند کلاژن را از بین می برد

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش 80 درصد از علل پیری را با آسیب های قابل توجهی همراه می کند. امواج UV-A که به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند، کلاژن و الاستین را از بین می‌برند و این اثر تجمعی تأثیر منفی گسترده‌ای بر سلامت پوست دارد. مراقبت از اشعه ماوراء بنفش چیزی است که بیشتر ما، به ویژه جوانان، ممکن است به اندازه کافی متوجه آن نباشیم یا آن را جدی نگیریم.

محافظت در برابر کم آبی پوست!

محتوای بدن انسان از بیش از 60 درصد آب تشکیل شده است و 15 درصد آن در پوست، بزرگترین عضو بدن، متمرکز شده است. بنابراین، اگر بدن شما کم آب باشد، برای سفت و مرطوب نگه داشتن پوست شما کارآمد نخواهد بود.
بنابراین، یکی از مهم ترین قوانین مراقبت از پوست، نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز است. برای اینکه پوست خود را از داخل هیدراته نگه دارید، توصیه می کنیم به جای مصرف زیاد آب در یک نوبت، مقدار کمی آب بنوشید. این به پوست شما کمک می کند مرطوب و محکم بماند!

شیرینی دوست داری؟ اثرات ساکاره شدن را بشناسید

از آنجایی که کلاژن و الاستین هر دو پروتئین هستند، نسبت به اثرات ساکاره شدن حساس هستند و در نتیجه دناتوره می شوند. ممکن است نظراتی مانند «ترجیح می‌دهم غذای خود را حذف کنم و به جای آن دسر بخورم» را شنیده باشید، اما چنین اقدامی خطر اثرات ساکاره‌سازی را افزایش می‌دهد!
مصرف مقادیر زیاد غذاها و نوشیدنی های شیرین در طول وعده های غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات، دستور ساکاره سازی را ایجاد می کند. نتیجه این است که کلاژن و الاستین بدن جامد و سفت می‌شود و باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد که منجر به افتادگی صورت می‌شود.
نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی نیز نشان داده است که ساکاره‌سازی بدن را از تولید کلاژن و الاستین جدید سرکوب می‌کند، به این معنی که رژیم غذایی غنی از قند نه تنها به شما آسیب می‌زند، بلکه برای پوست شما نیز مضر است!

تلفن های هوشمند باعث پیری پوست می شود

ما در مورد کاهش استحکام پوست در بین جوانان بحث کرده‌ایم، اما مشکل دیگری وجود دارد که گریبانگیر این نسل می‌شود – ضعیف شدن عضلات صورت. دلیل این امر استفاده زیاد از دستگاه های دیجیتالی مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها در بسترهای ارتباطی الکترونیکی (ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره) است که جایگزین تعاملات رو در رو سنتی شده است.
این باعث کاهش فرصت استفاده از حرکات دهان و عضلات صورت برای تولید گفتار و یا عبارات احساسی شده است. همچنین دلیل عمیق شدن چین‌های نازولبیال (دو چین پوستی که از هر طرف بینی تا گوشه‌ی دهان کشیده می‌شوند، که به آنها «خط خنده» نیز گفته می‌شود) است، زیرا عادات و شیوه زندگی آن‌ها به شل شدن آن‌ها کمک کرده است.
پوست صورت آنها ساعت‌های طولانی صرف دورکاری، استفاده از ماسک صورت برای ایمنی در خارج از خانه، استفاده از صفحه نمایش با دستگاه‌های ساطع کننده نور آبی که شبیه به اشعه ماوراء بنفش هستند، همه عواملی هستند که در آسیب‌های وارده به لایه‌های درم نقش دارند.
در جوانی، ممکن است هنوز هم نسبتاً لاغر و مرتب باشند، اما خطوط صورتشان فاقد تعریفی است که شما با فردی در این سن و سال مرتبط کنید. با توجه به اینکه کنفرانس های ویدئویی و تماس های ویدیویی آنلاین این روزها بسیار رایج هستند، واقعیت مشاهده شدن از نزدیک توسط دیگران، این مسئله خودآگاهانه را تبدیل به موضوعی می کند که باید به آن پرداخته و حل شود.

مراقبت از پوست برای جلوگیری از افتادگی صورت

آبرسانی به پوست از داخل به بیرون

به خود یادآوری کنید که به جای مصرف یکباره مقدار زیادی آب، مرتباً در طول روز مقدار متوسطی آب بنوشید. نوشیدن آب به این روش، حتی قبل از اینکه احساس تشنگی کنید، بدن شما را به خوبی هیدراته نگه می دارد تا بتوانید سفتی پوست خود را حفظ کنید.
برای آبرسانی به لایه خارجی پوست، به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید ! رطوبت کافی از یک سد پوستی سالم پشتیبانی می کند و به لایه های درم اجازه می دهد که دائماً تجدید شوند. به این ترتیب، پوست شما نه تنها صاف و لطیف می ماند، بلکه می توانید آن را در برابر لمس محکم و چاق نگه دارید!

محصولات مراقبت از پوست و ورزش هایی را انتخاب کنید که استحکام پوست را افزایش می دهند.

ما به شما توصیه می کنیم از محصولات مراقبت از پوست لیفتینگ صورت که مخصوص سفت کردن و سفت کردن پوست ساخته شده اند استفاده کنید زیرا این محصولات همچنین به افزایش لطافت و بهبود رنگ کلی پوست شما کمک می کنند.
همچنین باید عضلات صورت خود را تمرین دهید تا پوست سفت و کشیده بماند. حرکات ساده مانند حرکت دادن دهان، ایجاد حالات مختلف صورت و استفاده از حرکات گسترده تر، همگی دارای اثرات درمانی هستند زیرا گردش خون در صورت شما را بهبود می بخشد.
ماساژ ملایم نیز مفید است، اما برای جلوگیری از افتادگی، فقط با نوازش انگشتان صورت، لمس خود را سبک نگه دارید. به یاد داشته باشید که مالش یا هر حرکت ساینده قوی می تواند به کلاژن پوست شما آسیب برساند.

از پوست خود در برابر اشعه UV محافظت کنید!

از آنجایی که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی رخ می دهد، و علیرغم اینکه در داخل خانه هستید یا خارج از منزل، عاقلانه است که کرم ضد آفتاب را روزانه در طول سال استفاده کنید.
یک محصول ضد آفتاب با SPF30 PA+++ (یا بالاتر) به عنوان حداقل نیاز برای کاهش آسیب‌های امواج UV-A ایده‌آل است. ضد آفتاب نه تنها از پوست شما در برابر مضرات برنزه شدن پوست که منجر به لکه های تیره ، کک و مک و تیرگی پوست می شود محافظت می کند، بلکه از شما در برابر افتادگی پوست و از دست دادن استحکام پوست نیز محافظت می کند.
یک ضد آفتاب با بافت سبک هوا با محافظت قدرتمند SPF50+ PA++++ که از آسیب سطح پوست در برابر عوامل محیطی مانند UV و IR جلوگیری می کند.


برخی از خواص کلیدی کرم ضد آفتاب بی رنگ بیکن:
– حداکثر حفاظت از پوست
– بی رنگ با جذب سریع بدون بجا گذاشتن سفیدی رو پوست
– پیشگیری از آفتاب سوختگی، لک و کک و مک
– غیر کومدون زا، ضد جوش و درمان منافذ باز
– مناسب آقایان و خانم ها
– استفاده بهترین مواد آلمانی
– SPF 30
– ۵۰ میل
» برای خرید ضدآفتاب بی رنگ بیکن اینجا کلیک نمایید


برخی از خواص کلیدی کرم ضد آفتاب ضد لک آکواریوس:
– حفاظت کننده بسیار کارآمد دربرابراشعه UVA – UVB
– پیشگیری از ایجاد لک، روشن کننده و آنتی اکسیدان قوی
– کمک به درمان لک از طریق مهار آنزیم تیروزیناز با داشتن آربوتین
– کمک به درمان جوش بخاطر داشتن عصاره درخت چای
– روشن کننده و مکمل درمان انواع لک در انواع پوست
– محافظت کننده دربرابر رادیکال آزاد
– ضد تعریق، بسیار سبک (TOUCH DRY)، پخش آسان و جذب سریع
– مناسب خانم ها و آقایان
– بدون ماندگاری اثار چربی یا سفیدی روی پوست
– قابل استفاده بعنوان پرایمر
– بدون رنگ
– ۵۰ spf
– فرمولاسیون سوئیس
» برای خرید کرم ضدآفتاب آکواریوس اینجا کلیک نمایید


برخی از خواص کلیدی ضد آفتاب دمودکسیلین:
– حاوی روغن درخت چای
– حاوی عصاره آلوئه ورا
– کاهش انگل دمودکس
– مناسب درمان آکنه رزاسه
– محافظت از پوست در برابر پرتو UVA و UVB
– جذب سریع مناسب برای انواع پوست
– فاقد چربی و بسیار سبک مناسب برای سنین مختلف
– درمان و پیشگیری از جوش
– ضد قرمزی پوست
– نرم و شاداب کننده پوست
» برای خرید کرم ضد آفتاب دمودکسیلین اینجا کلیک نمایید

عادات و سبک زندگی خود را مرور کنید

اکنون که از اثرات ساخاریفیکاسیون بر روی پوست می دانید، برای مرور عادات غذایی خود وقت بگذارید. در حالی که لازم نیست اقدامات جدی برای حذف تمام قندها و کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود انجام دهید، احتمالاً دستیابی به یک رژیم غذایی متعادل که شامل پروتئین های سالم، غلات، سبزیجات و میوه ها باشد، مفید خواهد بود.
هر زمان که هوس یک لقمه سبک می کنید، به جای شیرینی، میان وعده های سالم تری مانند آجیل و میوه ها را انتخاب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که میوه‌ها ممکن است سرشار از ویتامین باشند ، اما مصرف بیش از حد آن نیز باعث افزایش سطح قند در بدن شما می‌شود.
یکی دیگر از عادت های مهم برای ایجاد خواب منظم و با کیفیت است. میزان استراحتی که در شب انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که پوست شما تا چه حد در برابر استرس‌ها و آسیب‌های UV که در روز با آن مواجه می‌شود بازیابی و بازسازی می‌شود. اجازه ندهید اشتراک های تلویزیونی یا فیلم های مورد علاقه شما در خواب زیبایی شما اختلال ایجاد کند!

بهترین محصولات برای سفت کردن پوست


برخی از خواص کرم لیپوفیلر لاکویینتا سوئیس:
– گونه گذاری و حجم دهی صورت
– پر کردن چروک های عمقی پوست
– محرک افزایش تنفس سلولی و بهبود دهنده فعالیت های حیاتی پوست
– رفع لیپوآتروفی (تحلیل چربی های زیر پوست) و بازگرداندن فرم اولیه چهره
– بازسازی کننده و تسریع ساخت سلول های لایه اپیدرم پوست
– اکسیژن رسان عمیق و تغذیه کننده پوست
– کلاژن سازی پوست
– لیفتینگ و فرم دهندگی فوری صورت
– ۵۰ میل
– ساخت کشور سوئیس
» برای خرید کرم لیپوفیلر لاکویینتا اینجا کلیک نمایید


لوسیون ولومایزینگ فبریژن Volumizing Fabrigen جهت حجم دهی برای نواحی صورت، سینه و باسن تجویز می شود. این لوسیون کاملا دارای ترکیبات گیاهی-دریایی طب سنتی، باعث می شود بمرور زمان بافت ناحیه تقویت شده و حجم بگیرید. لوسیون ولومایزینگ فبریژن حاوی آلوورا، روغن خراطین، روغن دارچین، روغن شنبلیله، روغن رازیانه، روغن جوجوبا، فیلر هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)، اسید هیالورونیک و غنی از ویتامین E می باشد.
برخی از خواص لوسیون ولومایزینگ فبریژن:
– حجم دهی و گونه گذاری صورت
– حجم دهی و بزرگ کننده سینه و باسن
– لیفت کننده صورت، سینه و باسن
– درمان شلی و افتادگی پوست
– درمان چین و چروک و سفت کننده پوست
– درمان خطوط اخم و لبخند
– کاملا دارای ترکیبات گیاهی و دریایی
– حجم ۵۰ میل
برای خرید لوسیون ولومایزینگ اینجا کلیک نمایید


برخی از خواص لوسیون لیفتینگ فبریژن:
– درمان افتادگی پوست
– لیفتینگ قوی پوست
– درمان شلی پوست در نواحی بدن مثل سینه،ران، بازو و…
– درمان چین و چروک های عمقی
– جوانسازی قوی پوست و رفع علائم پیری پوست
– درمان غبغب
– درمان ترک های پوست
– حاوی فرمولاسیون قوی از گیاهان سنتلا آسیاتیکا(Centella Asiatica)، پرس سرد دانه گل رز، عصاره بلوط حلب، اسید هیالورونیک، اسید فرولیک، عصاره خولان دریایی، سلول های بنیادی گیاهی
– غنی از ویتامین E
» برای خرید لوسیون لیفتینگ فبریژن اینجا کلیک نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *